Przelewy24 przez Mollie na Shopify
Rozwiewamy wątpliwości: czym jest Mollie i jak włączyć Przelewy24 na Shopify.
Aktualizacja: Niniejszy wpis powstał w momencie, w którym Mollie oferowało dość korzystne warunki współpracy. Niestety czas zweryfikował moją opinię o tej firmie i dziś zachęcałbym do rozważenia innych opcji. Zaktualizowałem wpis porównujący najpopularniejsze metody płatności na Shopify. Zachęcam do lektury.
Shopify i polskie płatności to ostatnio gorący temat. Czas nieoficjalnych integracji z PayU, Dotpay i Przelewy24 minął bezpowrotnie. W oczekiwaniu na te oficjalne trzeba było znaleźć nowe, dobre rozwiązanie.
Pytanie: "jak teraz nowe sklepy na Shopify mogą przyjmować polskie płatności?" jest, tym, które od stycznia 2021 usłyszałem i przeczytałem niezliczoną ilość razy. Sam zadawałem je sobie w grudniu do znudzenia. Warte uwagi wydaje się Mollie, firma, która wywodzi się z Holandii, została założona w 2004 roku. Z Shopify współpracuje od 2015 roku. Pełni funkcję agregatora wielu lokalnych metod płatności. W swojej ofercie posiada m.in. Przelewy24.
Po założeniu konta w Mollie i weryfikacji firmy wystarczy jedno kliknięcie, aby uruchomić obsługę Przelewy24 lub innej metody płatności.
Jak przebiega rejestracja w Mollie?
- Założenie konta
- Podanie danych firmy
- Wgranie dokumentów firmy
- Weryfikacja
Wszystko przebiega online, bez zbędnej papierologii. Ze względu na duże zainteresowanie, należy przygotować się na 2-3 tygodnie oczekiwania na weryfikację.
Jak dodać Przelewy24 przez Mollie w Shopify?
- W panelu Mollie – Przejdź do Settings > Payment methods
- Kliknij przełącznik przy Przelewy24
- Kliknij tutaj, aby dodać bramkę Przelewy24 do sklepu Shopify
- W Shopify – Zatwierdź dodanie bramki płatniczej
- W panelu Mollie – Przejdź do Developers
- Skopiuj Partner ID i wklej w Shopify, w polu Mollie Partner ID
- Skopiuj Live API Key i wklej w Shopify, w polu Mollie Live/Test API Key
- Zapisz
Analogicznie można dodać inne metody płatności, takie jak np. Płatność kartą, Klarna, iDEAL itp. Więcej na ten temat znajduje się w Centrum pomocy Mollie
Jak przebiega proces płatności?
Po wybraniu metody płatności i kliknięciu "Zamawiam i płacę" następuje przekierowanie:
- w przypadku Przelewy24: do strony płatności Przelewy24,
- w przypadku płatności kartą: do strony płatności kartą Mollie (w j. polskim).
Po opłaceniu klient zostaje przekierowany na stronę podsumowującą złożenie zamówienia.
Zamówienie jest składane dopiero po opłaceniu. W panelu Shopify widnieje ono jako opłacone przez Mollie.
Jeśli klient podczas płatności kliknie "Wstecz" – wróci do wyboru metod płatności.
Ile to kosztuje?
Standardowe stawki przedstawiają się następująco:
Opłata | |
Przelewy24 (przelewy bankowe + BLIK) | 2.2% + 0.20 EUR |
Karty (VISA, MasterCard) konsumenckie | 1.8% + 0.25 EUR |
Karty (VISA, MasterCard) spoza EOG i karty biznesowe | 2.8% + 0.25 EUR |
Zwrot pieniędzy | 0.25 EUR |
Opłata za chargeback | 19.00 EUR |
Przewalutowanie | 3.0% |
Kliknij tutaj, aby zarejestrować się w Mollie
Należy sobie zdawać sprawę z kilku ograniczeń:
- Mollie wypłaca środki w euro. Firma zapowiada możliwość wypłat w złotówkach w Q1 2022.
- Oznacza to, że dopóki rozliczenia w PLN nie są możliwe, aby otrzymywać środki potrzebują Państwo założyć konto w EUR.
- Firmom, które nie są płatnikami VAT-u, do prowizji zostanie doliczone 21% VAT holenderskiego.
- Jeśli posiadają Państwo konto w Przelewy24, nie ma możliwości jego podłączenia do Mollie.
Mimo wszystko z pełnym przekonaniem rekomenduję Mollie moim klientom. Zdaję sobie sprawę, z tego, co budzi wątpliwości: panel i obsługa w j. angielskim, obca firma, wypłaty w EUR itp. Co mogę powiedzieć? Panel jest bardzo intuicyjny, wypłaty w EUR – to się niebawem zmieni. Integracja jest oficjalna, a więc w porównaniu z poprzednimi: bardziej niezawodna, pozwala na korzystanie z nowych funkcji udostępnianych przez Shopify, płatność następuje przed złożeniem zamówienia, a nie po.
Reasumując: nie takie Mollie straszne.