Pobrania na Shopify – możliwości i ograniczenia
Obalamy mity i przedstawiamy potencjalne rozwiązania konfiguracji pobrań na Shopify.
Aktualizacja: Udało nam się rozwiązać problem pobrań na wszystkich planach. Chętnych do przetestowania nowego rozwiązania zapraszamy do kontaktu: kontakt@talecommerce.pl
„Przesyłka za pobraniem” takie niewinne sformułowanie, a spędza sen z oczu nie jednemu właścicielowi sklepu. Chciałbym powiedzieć, że sprawa jest prosta i dysponujemy genialnymi rozwiązaniami, niestety nie tym razem. Rzeczywistość nie rozpieszcza tych, którym zależy na pobraniach: sprzedawcy często nie potrafią konfigurować tej funkcji, a kanadyjskie Shopify nie za bardzo rozumie istotę tego sposobu sprzedaży. Jak więc ugryźć problematyczne pobrania? Spróbuję usystematyzować stan faktyczny i podpowiedzieć co nieco.
W przypadku sklepów na planach Basic Shopify, Shopify i Advanced Shopify, opcje są dwie:
- Można pozostać przy metodzie płatności "Pobranie" - w tej sytuacji biorą Państwo na siebie koszt pobrań. Jest to najprostsze rozwiązane nieobarczone ryzykiem błędu.
- Można powielić obecnie używane metody dostawy z dopiskiem "pobranie" i podwyższyć cenę. Tutaj niestety pojawia się ryzyko, że klient w kolejnym kroku wybierze metodę płatności inną niż pobranie. W takiej sytuacji należałoby zwrócić klientowi różnicę w cenie dostawy.
Ubolewam nad tym, że żadne z tych rozwiązań nie jest idealne. Staram się poruszać ten temat przy każdej okazji bezpośredniego kontaktu z pracownikami Shopify, mam tę sprawę w pamięci i będę reagował na każdą przychylną zmianę.
W przypadku sklepów na planie Shopify Plus:
Sklepy na planie Shopify Plus mają możliwość ingerowania w kod podstrony procesu składania zamówienia. W przypadku naszych klientów powielamy metody dostawy z dopiskiem „pobranie” i zwiększoną ceną, a w kolejnym kroku wyświetlamy właściwe sposoby płatności dla danej metody dostawy.
Osobista refleksja
Otóż z doświadczenia wiem, że: pobrania są ryzykowne dla sprzedawcy – klient może przecież nie odebrać pobrania, jest sporo zamieszania z księgowaniem płatności, a w czasach pandemii pojawia się jeszcze ryzyko zakażenia. Warto się zastanowić, czy oferowanie tego sposobu płatności faktycznie jest niezbędne w dzisiejszych czasach. Coraz więcej sklepów odchodzi od tego sposobu płatności lub aktywnie zniechęca do korzystania z niego – np. poprzez oferowanie bezpłatnej dostawy tylko dla zamówień przedpłaconych.