FAQ - Shopify w Polsce (2024)

Patryk Jakubik, Założyciel Tale Commerce, Ekspert Shopify

FAQ - Shopify w Polsce (2024)

Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące Shopify w Polsce. Same konkrety, bez lania wody.

Płatności

Z pomocą jakich operatorów mogę oferować płatności w swoim sklepie?

Jeśli nie prowadzisz działalności lub prowadzisz działalność nierejestrowaną:

W grę wchodzi tylko Stripe (tylko płatności kartą) oraz jeśli otwierasz sklep na zagranicę: PayPal. Żaden z polskich operatorów płatności nie współpracuje z osobami fizycznymi. Nie zapomnij, że możesz oferować płatność przelewem tradycyjnym, za pobraniem i BLIK na telefon.

Jeśli prowadzisz działalność:

W przypadku sklepów na Polskę, dostępne opcje to: Przelewy24, Tpay, imoje (karty, przelewy, BLIK) oraz Stripe (tylko karty). Bramka PayU nie ma oficjalnej integracji.

W ramach współpracy z powyższymi operatorami, wynegocjowaliśmy dla Was preferencyjne stawki. Aby z nich skorzystać, zarejestruj się z tych linków:

Czy korzystając ze Stripe mogę oferować płatności BLIK?

Nie - integracja Stripe z Shopify obsługuje tylko płatności kartą. Aby oferować BLIK polecam Przelewy24 lub Tpay.

Czy mogę w obrębie jednego sklepu przyjmować płatności za pomocą wielu walut?

Nie. Funkcja ta jest zarezerwowana dla firm korzystających z usługi Shopify Payments - a ta nie jest dostępna dla firm zarejestrowanych w Polsce (choć krążą plotki, że wkrótce się to zmieni). Aby obejść ten problem możesz albo utworzyć sklep dla każdej waluty bądź otworzyć firmę w kraju, w którym Shopify Payments jest dostępne.

Możesz też skorzystać z Adyen, lecz ten operator płatności współpracuje wyłącznie z firmami, których obroty wynoszą minimum 6 mln euro rocznie. Jeśli ta opcja Cię interesuje, odezwij się do mnie.

Chcę oferować produkty w subskrypcji, z jakich operatorów płatności mogę skorzystać?

Tylko Stripe lub PayPal. Ponadto aplikacja do subskrypcji Juo.io ma rozwiązanie dla BLIKa cyklicznego.

Jak skonfigurować pobrania na Shopify?

W odróżnieniu od lokalnych platform sklepowych, na Shopify najpierw wybiera się metodę dostawy, a dopiero później metodę płatności. Aby oferować pobrania, dodaj metody dostawy z dopiskiem “pobranie”, następnie dodaj metodę płatności o nazwie “Płatność za pobraniem” i skorzystaj z aplikacji w App Store, która pozwoli warunkowo wyświetlać metody płatności w zależności od tego, czy wybrano metodę dostawy za pobraniem.

Dostawy

Jak nadawać przesyłki na Shopify?

Aby drukować etykiety wysyłkowe, jest kilka opcji, w zależności od wielkości sklepu. Tym, którzy zaczynają polecamy skorzystanie z brokera. Większe sklepy podpisują umowy bezpośrednio z kurierami.

Broker

Korzystając z brokera nie potrzebujesz umowy z kurierem, rozliczasz się bezpośrednio z brokerem. Ci często mają lepsze stawki niż mogą zaoferować kurierzy małym sklepom. Polscy brokerzy, którzy integrują się z Shopify to: GlobKurier, Furgonetka oraz BLPaczka (wymaga BaseLinkera).

Własna umowa z kurierem

Osobna aplikacja dla każdego kuriera

W App Store znajdziesz aplikacje dla DPD, InPost, DHL itp. ich pomocą wygenerujesz etykiety na własnej umowie z kurierem. Część z nich jest płatna, część darmowa. Jeżeli oferujesz dostawę tylko jednym kurierem bądź dwoma, mogą być wystarczające, aczkolwiek każda z nich ma inny interfejs, działa trochę inaczej i wraz z rosnącą ilością zamówień trudno się na nich pracuje.

Jedna aplikacja dla wszystkich kurierów

Moim zdaniem połączenie najlepszych cech powyższych rozwiązań. Obecnie na rynku polskim mamy trzy opcje które integrują się z Shopify i pozwalają na podłączenie własnego konta kurierskiego (umowy) i generowanie wszystkich etykiet z jednego panelu.

Jak oferować dostawę do Paczkomatów InPost?

Posiadamy dwie aplikacje do oferowania dostawy do Paczkomatów InPost:

Paczkomaty InPost

Pierwsza i najpopularniejsza aplikacja do oferowania dostawy do Paczkomatów InPost na Shopify w Polsce. Wyświetla najbliższe paczkomaty w checkout, w formie listy. Jest kilka “ale”:

  • Aplikacja nie działa na najtańszym planie Basic Shopify. Niestety funkcja CCS - niezbędna do działania aplikacji dostępna jest dopiero od średniego planu. Szczegółowa instrukcja widoczna jest po zainstalowaniu aplikacji. Sama płatność za aplikacje następuje dopiero w kolejnym kroku, także bez obaw - możesz ją zainstalować tylko by się ze wszystkim zapoznać.

  • Aplikacja wyświetla listę najbliższych paczkomatów. Shopify nie pozwala nam na wyświetlenie mapy bądź listy z wyszukiwarką w checkout. Nie ma obejścia (za wyjątkiem planu Shopify Plus).

  • Nie jest to rozwiązanie idealne, ale działa w 95% przypadków i sprawdza się od lat.

Atlas Pickup Points

Jest to nasz nowy produkt, który umożliwia oferowanie dostawy do punktów odbioru wielu kurierów w całej Europie. Atlas pozwala na wyświetlenie mapy z wyszukiwarką, a także listy. Jednak również jest haczyk 😅

  • W odróżnieniu do aplikacji Paczkomaty InPost, Atlas działa na każdym planie Shopify, lecz na planach niższych niż Shopify Plus, wybór punktu odbioru następuje dopiero po złożeniu zamówienia.

Fakturowanie

Jak wystawiać faktury VAT?

Jeśli korzystasz już z programu do faktur jak ifirma lub Fakturownia - to masz szczęście - obie firmy posiadają integracje z Shopify. Ta pierwsza dostępna jest w App Store, a w przypadku drugiej opcje są dwie: aplikacja płatna zewnętrznej firmy lub aplikacja autorstwa Fakturowni (Beta)

Jeśli korzystasz z innego programu do fakturowania, lub potrzebujesz czegoś więcej, np. automatyzacji - polecam BaseLinkera lub Apilo. Posiadają sporo integracji z różnymi programami do fakturowania. Możesz wtedy połączyć proces nadawania przesyłek z wystawieniem faktur.

Podsumowanie

To by było na tyle. Jeśli masz dodatkowe pytania, dołącz do naszej grupy na Facebooku: Shopify Polska lub umów się na konsultację.

Więcej artykułów

Podcast - Shopify od A do Z (okiem eksperta)

Podsłuchaj podcastu, który nagrałem z E-commerce Oczami Praktyków

Czytaj dalej

Shopify Plus - co warto wiedzieć?

Ile kosztuje i jakie są najważniejsze korzyści?

Czytaj dalej